【11/19】一部地域におけるサービス一時休止のお知らせ
-
- 更新日時
-
- 掲載日時
お客さま各位
日ごろよりイッツコムのサービスをご利用いただきまして、誠にありがとうございます。
弊社では設備のメンテナンス作業に伴い、下記の通りサービスを一時休止させていただきます。
お客さまにはご不便をおかけし、誠に申し訳ございません。
なにとぞご理解を賜りますようお願い申し上げます。
-
- 対象エリア
-
- 目黒区
- 世田谷区
- 渋谷区
-
- 対象商品サービス
-
全サービス
| メンテナンス期間 | 2025年11月19日(水)1時00分~5時00分(24時間表記) |
|---|---|
| 対象エリア | ■目黒区 青葉台4 大橋2 柿の木坂1,2,3 駒場1,2,3 鷹番1,2,3 原町2 東が丘1,2 碑文谷1,2,3,4,5,6 南1,2 目黒本町2,6 八雲1,2,4,5 ■世田谷区 池尻3,4 上馬1,2,3,4,5 上用賀1,2 駒沢1,2,3,4,5 桜2,3 桜新町2 三軒茶屋1,2 新町1 下馬1,3,4,5,6 世田谷1,2,3,4 太子堂2,3,4,5 弦巻1,2,3,4,5 野沢1,2,3,4 深沢6 三宿1,2 用賀3 若林1,2,3,4,5 ■渋谷区 上原1,2 鶯谷町 宇田川町 神山町 桜丘町 猿楽町 松濤1,2 神泉町 神南2 富ケ谷1,2 南平台町 鉢山町 円山町 |
| 影響 | 上記時間内に、60分のサービス停止が1回発生します。 ※停止時間は前後する場合があります。 |
| 対象サービス詳細 | ケーブルテレビ回線で、以下のサービスをご利用のお客さま ・テレビサービス (地上デジタル放送、FM放送も含む) ・インターネットサービス (かっとびメガ160、かっとびワイド、かっとびプラス、かっとびジャスト) ・ケーブルプラス電話 ・イッツコム テレビ・プッシュ(イッツコム回線をご利用の方) ・緊急地震速報 ※サービス復旧時の手順について メンテナンスが完了した時点で、順次サービスを再開いたします。 終了予定時刻を過ぎてもインターネットに接続できない場合は、 お手数ですが以下の作業をおためしください。 ・モデムのリセット ・ルーターなどの通信機器のリセット ・パソコンの再起動やIPアドレスの再取得 くわしい復旧手順は、こちらのURLでご確認ください。 https://www.itscom.co.jp/support/userpage/thunder/service_recovery.html |
| Information | Dear Customer, Thank you for continued use of our services.We will be performing maintenance. For details of maintenance period and service suspension please see below. We apologize for this disruption to your service. Thank you for your understanding. ***** Date of service disruption ***** Wednesday, November 19, 2025, from 1:00 to 5:00 (24-hour notation) During the above time period, 60-minutes service suspension will occur 1 time. *Suspension time may vary. ***** Affected Area ***** ・A part of Meguro-ward ・A part of Setagaya-ward ・A part of Shibuya-ward ***** Affected Services ***** Affected Services are those which are using our cable TV lines and the services below ・Cable TV services ・Internet services ・Phone services ・iTSCOM TV PUSH services ・Earthquake Early Warning services ※Remedial measure If your Internet service has not resumed after the completion of maintenance, or you are experiencing technical difficulties, please try to reset the cable modem, the router, or other internet connection devices. |




